VEDTÆGTER

§ 1

Foreningens navn er ”OB Akademis Venner – OBAV”. Foreningens hjemsted er Odense Kommune.

§ 2

Foreningens formål er at støtte OB’s Ungdomsakademi økonomisk og på enhver anden måde foreningens bestyrelse/medlemmer måtte finde ønskeligt. Ved OB’s Ungdomsakademi skal forstås de hold der til enhver tid hører ind under den professionelle afdeling i OB.

§ 3

Som medlemmer kan optages alle, der kan gå ind for § 2.

§ 4

Foreningens kontingent fastsættes hvert år på den ordinære generalforsamling. Kontingentet opkræves helårligt forud.
Der findes kun kontingent for enkeltpersoner. Kontingentet er fastsat til kr. 150,-/år.

§ 5

Foreningen ledes af en bestyrelse på min. 3 personer, samt 2 suppleanter, som er valgt på generalforsamlingen.
Valgbar til bestyrelsen er alle myndige medlemmer. Bestyrelsen skal altid bestå af min. 2 medlemmer fra OB Akademis ledelse.

Bestyrelsens medlemmer vælges for en periode af 1 år, således at der hvert år kan vælges nye medlemmer. Bestyrelsen konstituerer sig selv med formand, næstformand og kasserer. Bestyrelsen kan, når den finder det nødvendigt, nedsætte udvalg blandt foreningens medlemmer til løsning af specielle opgaver.
Bestyrelsessuppleanter, revisorer og revisorsuppleant er på valg hvert år.

Bestyrelsen fastsætter selv arbejdsform. Bestyrelsen er kun beslutningsdygtig, når mere end halvdelen af dens medlemmer er til stede. Foreningen tegnes af de 2 medlemmer fra OB Akademis ledelse. For at hæve af foreningens formue udover driftskontoen kræves godkendelse af et flertal i bestyrelsen. Der påhviler ikke foreningens medlemmer eller bestyrelse nogen personlig hæftelse.

§ 6

Foreningens øverste myndighed er generalforsamlingen.
Ordinær generalforsamling afholdes hvert år senest ved udgangen af 2. kvartal. Generalforsamlingen indkaldes med mindst 4 ugers varsel ved mail til hvert enkelt medlem. Dog indkaldes ved brev til medlemmer, som ikke har opgivet mailadresse til foreningen. Indkaldelsen skal vedlægges dagsorden og indkomne forslag.
Ordinær generalforsamling afholdes med følgende dagsorden:

1) Valg af dirigent og min. to stemmetællere
2) Bestyrelsens beretning for det forløbne år
3) Regnskab fremlægges til godkendelse
4) Indkomne forslag
a) Fra bestyrelsen
b) Fra medlemmerne
5) Valg af:
a) Bestyrelsesmedlemmer
b) 2 suppleanter
6) Valg af:
a) 1 revisor
b) Én revisorsuppleant
7) Fastlæggelse af kontingent
8) Eventuelt

Afstemning på generalforsamlingen foregår ved håndsoprækning, men såfremt blot et medlem forlanger det, holdes der skriftlig afstemning. Alle afstemninger på generalforsamlingen afgøres ved almindelig stemmeflertal, se dog §§ 10 og 11.

Stemmeret har alle medlemmer, der er fyldt 15 år, og som ikke er i kontingentrestance.

Stemmeret kan kun udøves ved personligt fremmøde.

Forslag fra medlemmerne, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal være bestyrelsen i hænde senest 2 uger før generalforsamlingens afholdelse.

§ 7

Ekstraordinær generalforsamling kan indkaldes af bestyrelsen eller såfremt mindst en fjerdedel af de stemmeberettigede medlemmer indgiver skriftlig begæring indeholdende dagsorden herom. Bestyrelsen er pligtig til at afholde generalforsamlingen senest 6 uger efter at have modtaget en sådan begæring. Ekstraordinære generalforsamlinger indkaldes efter samme retningslinier som ordinære generalforsamlinger.

§ 8

Foreningens regnskabsår løber fra 1. juli til 30. juni. Regnskabet skal inden det forelægges på generalforsamlingen påtegnes af bestyrelse og revisor.

§ 9

Det årlige kontingent skal være betalt senest den 1. september. I modsat fald suspenderes medlemskabet indtil forholdet er bragt i orden.
Et medlem kan udelukkes eller ekskluderes, såfremt vedkommendes opførsel strider mod foreningens vedtægter, eller medlemmet på særlig grov måde har tilsidesat sine medlemspligter. Såvel i sager om udelukkelse, som om eksklusion har medlemmet krav på at blive hørt, inden der træffes afgørelse. Beslutning om udelukkelse kan træffes af bestyrelsen. Beslutning om eksklusion træffes på førstkommende generalforsamling, hvor sagen sættes på dagsordenen som et særligt punkt. En generalforsamlings afgørelse af en eksklusion kræver samme majoritet som ved ændring af foreningens
vedtægter.

§ 10

Ændring af vedtægterne kan ske på enhver generalforsamling, når mindst 1/2 af de stemmeberettigede medlemmer er til stede, og når mindst 2/3 af de afgivne stemmer er for forslaget.
Opnås flertal på en generalforsamling, der ikke er beslutningsdygtig, skal bestyrelsen inden 14 dage med sædvanligt varsel indkalde til en ny generalforsamling. Hvis 2/3 af de på denne generalforsamling afgivne stemmer også er for forslaget, uanset antal stemmeberettigede medlemmer, der er til stede, er forslaget vedtaget.

§ 11

Foreningen kan opløses på en ekstraordinær generalforsamling. Til opløsning af foreningen kræves at mindst 2/3 af foreningens medlemmer er til stede, samt at mindst 3/4 af de fremmødte stemmeberettigede stemmer for opløsningen. Er dette ikke opfyldt skal der indkaldes til en ny ekstraordinær generalforsamling, som skal afholdes 14 dage efter. På denne generalforsamling kræves blot, at 3/4 af de fremmødte stemmer for foreningens opløsning.

§ 12

Ved en opløsning af foreningen, skal den formue, der måtte være i behold på opløsningstidspunktet doneres til OB’s Akademi.

Vedtaget på den stiftende generalforsamling, torsdag, d. 25.10, 2018